Nowości

Renault Captur 0.9 TCe Intens

Cena opisywanego modelu 0.9 TCe Intens: 63 900 PLN
Cena podstawowego modelu 0.9 TCe Life: 53 900 PLN
Stan na 2013-06-04, do dziś ceny mogły ulec zmianie.

Captur jest podwyższonym samochodem. Nie wygląda jak minivan, lecz bardziej jak samochód terenowy. Jest to zasługą zwiększonego prześwitu między nadwoziem a podłożem oraz dużą powierzchnią czarnych listew na dole nadwozia. Karoserię można wybrać w jednym z wielu żywych i przyjemnych kolorów i to niejednym, gdyż dach może być w innym kolorze niż reszta samochodu. Ponadto dostępne są również wzory graficzne umieszczane na dachu. Samochód zgrabny, estetyczny i do skomponowania według własnego uznania.

Wnętrze

Captur bazuje na Clio, ale jest od niego znacznie przestronniejszy. Różnicę odczuwa się szczególnie na tylnej kanapie, która jest również wygodniej wyprofilowana. Można ją przesuwać, a więc wybierać między większą przestrzenią dla pasażerów lub bagaży. W zależności od ustawienia kanapy bagażnik ma pojemność między 377 a 455 litrami. Jego podłoga ma dwa dna, dzięki czemu powstaje użyteczny płaski schowek. Pod obydwoma podłogami znalazło się miejsce na koło zapasowe. Jest to rozwiązanie lepsze niż umieszczanie go w koszu pod samochodem, jak w Clio. W przestrzeni dla pasażerów fotele umieszczone są wysoko. Łatwo się na nie wsiada i wygodnie się na nich podróżuje. We wnętrzu jest kolorowo i nowocześnie. Zamiast schowka przed pasażerem - szuflada! O pojemności 11 litrów. Są też inne duże schowki, np. na środku deski rozdzielczej. Wiele elementów ozdobnych - bardzo plastycznie. Pokrycia siedzeń są zapinane na zamek błyskawiczny. Łatwo je odpiąć celem wyprania w pralce lub wymiany. Ogólnie Captur jest znacznie wygodniejszy niż Clio w wersji pięciodrzwiowej i oferuje niewiele mniejszy bagażnik niż w wersji kombi. Ponadto, wnętrze gwarantuje bezpieczeństwo swoim pasażerom - w teście zderzeniowym Euro NCAP Captur otrzymał ocenę pięciu gwiazdek na pięć możliwych.


Silnik

Moc 90 KM, moment obrotowy 135 Nm, charakterystyka turbo - dostępny przy 2500 obr./min., osiągi: 12,9 s do 100 km/h, 171 km/h.

Jazda

Sprawia wrażenie terenowego, ale nie będzie oferowany w wersji z napędem na wszystkie koła. Takie rozwiązanie w mieście czy na trasie rzadko się przydaje, a w konstrukcji pojazdu zajmuje znaczną ilość miejsca i podnosi jego masę. Samochód ma jednak relatywnie duży prześwit, dzięki czemu pokona pewne nierówne drogi sprawniej niż zwykłe auto. Ponadto oferuje wysoki komfort jazdy i stabilnie się prowadzi. Podczas jazdy zauważa się znaczną grubość przednich słupków, które ograniczają widoczność, ale jest to kwestia do przyzwyczajenia. Silnik 0.9 TCe zachowuje się ciszej niż w Clio. Prawdopodobnie za sprawą odmiennej karoserii, wytłumienia i wydechu wydaje inny odgłos - bardziej stonowany, nie rzucający się w uszy. Lekko i sprawnie napędza pojazd. Prędkościomierz jest elektroniczny. Podobnie jak w Clio, brakuje wskazania temperatury silnika. O tym, czy jest za zimny lub za ciepły, informuje tylko zapalająca się kontrolka.

Zakup

Captur to zupełna nowość. W salonach czekają skromne promocje na wyposażenie, a ceny wyjściowe pojazdu są niekorzystne. W tym momencie jest to propozycja dla osób bardzo przekonanych i czerpiących przyjemność z poruszania się samochodem jeszcze niespotykanym na ulicach. Z biegiem czasu z pewnością sytuacja ta zmieni się, ponieważ Captur to ciekawe i wygodne auto. W przyszłości ceny nie spadną, ale za te same kwoty będzie można dostać lepsze wyposażenie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz