AUDI A6 E-TRON | Start 2025 | Update



Foto: audi.pl, pobrane 2025-02-11

Rok 2025 to rozszerzenie oferty Audi w zakresie elektrycznych samochodów na tradycyjną klasę E "biznes" - model A6. Dotychczas do wyboru były SUVy lub sportowy model e-tron GT. W lutym 2025 zostało wyjaśnione, że mimo wcześniejszych zapowiedzi nazwę A6 będzie nosił nie tylko model w pełni elektryczny. Planowane na przyszłość modele z silnikami spalinowymi, które miały zastąpić dotychczasowe A6 i nosić nazwę A7, pozostaną pod nazwą tradycyjną i dobrze znaną klientom. W przeciwieństwie do polityki BMW będą to jednak zupełnie inne samochody niż e-tron, który został zaprojektowany jako osobny model o napędzie wyłącznie elektrycznym.
Pierwsze testy różnych wersji, wprowadzane zmiany, użytkowanie w dłuższym okresie - poniżej będą gromadzone informacje na temat tego samochodu. Strona będzie sukcesywnie aktualizowana celem całościowego przedstawienia tego modelu.
 

2025-02-07

Test z kanału CaroSeria (Prowadzący: Łukasz Bąk)





Parametry
  • Testowany model to wersja Avant (kombi) w specyfikacji Performance, czyli o największym zasięgu ze wszystkich oferowanych A6. 
  • Prowadzący przedstawił auto jako następcę dotychczasowego A6, co oczywiście nie jest prawdą nawet biorąc pod uwagę zamieszanie z nazewnictwem w marce Audi. Dotychczasowy model A6 będzie dalej sprzedawany, a jest szykowany także faktyczny następca z silnikami spalinowymi i - jak zostało przed paroma dniami wyjaśnione - będzie nadal nosił nazwę A6. 
  • Bateria 100 kWh brutto, dostępne/netto 95 kWh. Architektura 800 V. Maksymalna moc ładowania DC 270 kW. AC 11 kW, ale ma być dostępna w przyszłości mocniejsza ładowarka pokładowa o mocy 22 kW. Dostępne są gniazda ładowania z tyłu po lewej stronie (CCS oraz Typ 2) oraz po prawej stronie (tylko Typ 2).
Karoseria
  • Wymiary podobne jak poprzednie A6, ale wysokość +6 cm i wynika to z akumulatora umieszczonego w podłodze auta. Maskują to: wysokie nadkola, wysokie koła, listwa na boku auta.
  • Najbardziej aerodynamiczny model w historii Audi. Sportback Cx 0,21, Avant 0,24. Nisko porównując do innych elektryków (0,26-0,29), a co dopiero spalinowych. Design podporządkowany aerodynamice. Z przodu aktywne elementy. Podłoga obudowana i zupełnie płaska. Testowany model posiadał również kamery zamiast wstecznych lusterek, co również minimalnie obniża opory powietrza.
  • Drzwi posiadają zlicowane elektryczne klamki. Działa to bez zarzutu. Jest automatyczny dociąg.
  • Cecha charakterystyczna z tyłu i nowość dla Audi: podświetlone pierścienie (na czerwono), połączone z listwą świetlną na tyle pojazdu.
Bagażnik
  • Z przodu "frunk": 27 litrów.
  • Z tyłu: 502 litry, 63 mniej niż w dotychczasowym A6. Ustawny. Po usunięciu rolety i półki (tej zamontowanej w klapie) mieści 3 duże walizki standardowych wymiarów i 2 kabinówki. Podłogę można opuścić tylko o kilka centymetrów, ponieważ pod bagażnikiem znajduje się silnik elektryczny, inwerter, ładowarka pokładowa i inne elementy osprzętu. Na koło zapasowe nawet dojazdowe nie przewidziano miejsca.
Wnętrze
  • Nie brakuje miejsca na kolana, głowę, osoby pow. 1,8 m mają miejsce, natomiast z tyłu odczuwa się wysoko poprowadzoną podłogę, co skutkuje podkuleniem nóg i brakiem miejsca na stopy po przednimi fotelami. Dorośli będą narzekać, a prezes zwolni flotowca.
  • Testowany egzemplarz posiadał oprócz ekranów przed kierowcą i w centrum także ekran przed pasażerem (niecałe 11 cali), który jest niewidoczny dla kierowcy podczas jazdy (ze względów bezpieczeństwa).
  • Skóra na fotelach tylko częściowo prawdziwa - mieszana ze sztuczną, np. na bokach, a to wszystko w pakiecie za 45 T PLN...
  • Isofix widoczny, łatwo dostępny, zakrywany przesuwanymi zaślepkami.
  • Materiały: alcantara ze względu na pakiet (mikrofibra), ale sporo twardego plastiku na drzwiach, np. pod samymi szybami. Zarówno z przodu jak i z tyłu. I "piano" na konsoli środkowej typowo podatne na zarysowania. A to wersja za 500T (z pakietami Audi Exclusive).
  • Montaż w przeważającej części solidny.
  • W testowanej wersji szklany dach z ciekłym kryształem w polimerze. Ma wydzielone panele, można w przewidzianych konfiguracjach zasłaniać.
  • Head-up z rozszerzoną rzeczywistością. Mikrolustra na przedniej szybie. W mojej głowie od razu pytanie: ile kosztuje wymiana przedniej szyby?
Sterowanie
  • Przyjazny Android Auto z nakładką Audi (znacząco zmodyfikowany).
  • Sterowanie głosowe ("Hey Audi") nie działa najlepiej.
  • Plus za stałe menu na ekranie środkowym dotyczące ustawień klimatyzacji.
  • Kamery zamiast lusterek: monitory dobrze usytuowane we wnętrzu.
Prowadzenie
  • Sporo nadsterowności i zero podsterowności - ze względu na tylny napęd.
  • Układ kierowniczy zaskakująco precyzyjny jak na Audi.
  • Osiągi bez zarzutu jak na elektryka o mocy 380 KM i 586 Nm.
  • W tym aucie pneumatyczne zawieszenie. Zależne od trybu jazdy. Samoczynnie się obniża o 10 mm, a w sportowych trybach może się obniżyć jeszcze o dodatkowe 10 mm. Świetnie wybiera nierówności. Wysoki komfort, choć felgi 21 cali. Nie słychać pracy.
  • Kilka rodzajów rekuperacji. Przewiduje drogę. Obserwuje auta przed nami. Możliwe sterowanie manulne łopatkami. W mieście najwygodniej jednak korzystać z trybu B - one pedal driving. Zatrzymuje się w miejscu bez korzystania z hamulca. Moc maksymalna rekuperacji to ogromne 220 kW.
  • Zasięg nominalny 720 km. Przy 2 stopniach Celsjusza po mieście zimą ok. 20 kWh/100 km, więc zasięg realny to ok. 500 km. Ekspresówka (120 km/h): zużycie rośnie do 25 kWh/100 km, a więc zasięg spada do ok. 400 km. Masa auta 2260 kg. Zimą przy 140-150 km/h ok. 30 kWh/100 km.
  • Z pewnością warto wykorzystywać ogrzewanie podczas ładowania, co zaoszczędzi energi na jazdę.
  • Z jazdy po ekspresówce: Bardzo dobrze wyciszone wnętrze. Hałasy nie narastają wraz ze wzrostem prędkości.
  • Kamery zamiast lusterek: Automatyczna zmiana kąta widzenia na szerszy, gdy coś znajduje się w martwym polu. Cofanie i manewrowanie niestety utrudnione, szczególnie nocą - trudno ocenić odległość. Natomiast po zmroku na trasie dużo lepiej widać niż w klasycznych. Najlepiej działają nocą w mieście - oświetlenie uliczne + rozświetlenie obrazu.
  • Przyspieszenie zmierzone 5,7 s; fabryczne 5,4 s. W trybie sportowym z lauch control 380 KM, bo uruchamiane dodatkowe 10 KM.
  • Bardzo dobrze działa planowanie podróży w nawigacji.
  • Auto bardzo komfortowe do jazdy.
  • Wersja podstawowa ponadt 300T PLN brutto. Performance Avant od 370T PLN brutto. +Dodatkowe wyposażenie, +Audi Exclusive i testowany model to 500T PLN brutto.
  • Da się zadriftować. ;)



PRZEŚLIJ DO MNIE KOMENTARZ:

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *