SKODA OCTAVIA | Start 2019 | Update



Foto: https://www.skoda-auto.pl/modele/octavia/nowa-octavia, dostęp 2025-02-18

Czwarta generancja Skody Octavii jest produkowana od 2019 roku. W 2024 wprowadzono na rynek wersję ze zmianami wizualnymi (lifting).

 
2025-02-18

Podsumowanie testu opublikowanego w niemieckim czasopiśmie Autobild (autobild.de)



Foto: https://www.autobild.de/artikel/skoda-octavia-combi-2.0-tdi-dsg-test-27858677.html, dostęp 2025-02-18

Parametry

Test auta skonfigurowanego wg sprawdzonego i przez wiele lat najpopularniejszego schematu, który nadal jest preferowany przez wiele flot: przestronne kombi z dużym bagażnikiem, z oszczędnym, mocnym i sprawdzonym silnikiem Diesla 2.0 TDI o mocy 150 KM, z napędem na przednie koła, z automatyczną skrzynią biegów (DSG), bez elektryfikacji. Oczywiście jest to już Octavia po przeprowadzonym niedawno liftingu.

Karoseria
  • Przyjemnie kompaktowa z zewnątrz (4,7 m długości).
Bagażnik
  • Przepastny, ustawny, przewieziesz nim wszystko, co zechcesz.
Wnętrze
  • Bardzo przestronne.
  • Na tylnej kanapie zmieszczą się trzej dorośli.
  • Świetnie fotele przednie z funkcją masażu, z solidną tapicerką materiałową, dobrze wspierające ciało 
  • Z przydatnymi udogodnieniami, jak np. małe pojemniczki na śmieci, porty USB-C (też przy lusterku wewnętrznym), uchwytami na napoje.
  • Precyzyjny montaż i spasowanie materiałów.
Sterowanie
  • System multimedialny z 13-calowym ekranem nie daje żadnych powodów do narzekań.
Prowadzenie
  • Systemy wspomagające jazdę bez zarzutu. Przykładowo utrzymywanie auta na pasie ruchu działa płynnie i precyzyjnie.
  • Zawieszenie bardzo dobrze filtruje wszystkie nierówności (krótkie i długie).
  • Ogólny komfort podróżowania jest bardzo wysoki.
  • Przy 130 km/h odnotowano wewnątrz 70 dB, co obecnie jest trochę podwyższonym wynikiem w porównaniu do średniej (68-69 dB). Silnik Diesla daje o sobie znać przy bardziej dynamicznej/szybszej jeździe - na wyższych obrotach. Zazwyczaj skrzynia biegów utrzymuje jednak na niskim poziomie i to wystarcza do sprawnej jazdy.
Osiągi

Przyspieszenie wg pomiarów Autobild:
  • 0-100 km/h 8,6 s
  • 60-100 km/h 4,8 s
  • 80-120 km/h 6,0 s
Droga hamowania 100-0 km/h wg pomiarów Autobild:
  • hamulce zimne: 36,3 m
  • hamulce rozgrzane: 34,1 m
Zużycie paliwa l/100 km wg pomiarów Autobild:
  • jazda oszczędna 4,8
  • jazda mieszana 5,5
  • jazda dynamiczna 6,8
Dane producenta wg WLTP: 4,7

Wszystko to przy masie własnej 1494 kg. Ładowność 496 kg.

Podsumowanie

W teście Autobild Octavia otrzymała na 27 na 35 możliwych punktów i jest to bardzo dobry wynik. Niegdysiejsze hasło reklamowe Skody "Wie co dobre" jest nadal aktualne. Skoda Octavia zdobyła już tak mocne miejsce na rynku, że niewiele marek próbuje z nią konkurować. Większość w ogóle nie wprowadza na rynek modeli odpowiadających Octavii. Często tłumaczy to tym, że rzekomo ten segment nie jest już popularny. Jest to nieprawda. Mnóstwo klientów docenia taką koncepcję samochodu i świadczą o tym statystyki sprzedaży właśnie Octavii czy Corolli w wersjach kombi. Mniejsza konkurencja pozwala Skodzie na większe marże. Nie tylko ceny bazowe wzrosły, ale także za wiele przydatnych rozwiązań trzeba sowicie dopłacić. Odczuwają to szczególnie klienci kupujący auto za gotówkę.



PRZEŚLIJ DO MNIE KOMENTARZ:

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *