Spis treści:
- [2025-03-11] Prezentacja wymiany oleju w układzie przeniesienia napędu w Nissan Leaf z 7 marca 2025 r. na kanale YouTube "Profesor Chris" (Prowadzący: Krzysztof Michałowski)
- [2025-03-07] Prezentacja używanego elektryka Nissan Leaf z 2012 roku na kanale YouTube "Profesor Chris" z 27 lutego 2025 r. (Prowadzący: Krzysztof Michałowski)
2025-03-11
Prezentacja wymiany oleju w układzie przeniesienia napędu w Nissan Leaf na kanale YouTube "Profesor Chris" z 7 marca 2025 r. (Prowadzący: Krzysztof Michałowski)
Dostęp 2025-03-11, link https://youtu.be/Sfz_U5X0J7E?feature=shared
Polecam firm Profesora Chrisa, na którym pokazuje, jak wymienia olej w - jak to nazwał - "przekładni głównej". Bo oczywiście tradycyjnej skrzyni biegów Leaf nie posiada. Olej powinien być wymieniany zgodnie z zaleceniami producenta co 20 000 km. W przypadku prezentowanego auta brak było o informacji, kiedy olej był ostatnio wymieniany. Olej ATF, czyli Automatic Transmission Fluid.
Olej w przekładni należy wymieniać zgodnie z interwałami w każdym elektryku. Ma to szczególnie duże znaczenie w tych o bardzo wysokich momentach obrotowych.
Szacowany koszt wymiany wraz z materiałami (olej, uszczelki) to ok. 500 zł.
Przy okazji widzimy, jak wygląda podwozie Leaf po demontażu osłon pod silnikiem. Korozja - jak to w samochodach produkcji japońskiej - widoczna, ale akceptowalna.
Oprócz relacji z wymiany oleju Profesor Chris przekazuje także wiele przemyśleń na temat samochodów elektrycznych i generalnie elektryfikacji.
2025-03-07
Prezentacja używanego elektryka Nissan Leaf z 2012 roku na kanale YouTube "Profesor Chris" z 27 lutego 2025 r. (Prowadzący: Krzysztof Michałowski)
Dostęp 2025-03-07, link https://www.youtube.com/watch?v=K3AJEv8T_IA
Profesor Chris zakupił używanego Nissana Leaf z roku 2012 z przebiegiem ponad 117 000 km. Średni roczny przebieg wychodzi ok. 9 000 km. Na stan Leafa większy wpływ miał więc upływający czas niż sama eksploatacja.
Nominalna pojemność baterii to 24 kWh. Stan baterii według systemów pokładowych Leafa to 9 kresek, czyli ok. 70%. Realny osiągalny zasięg przy dynamicznej miejskiej jeździe w warunkach zimowych (trochę powyżej 0 stopni) na pełnej baterii i z ogrzewaniem (kabiny, foteli) to trochę ponad 50 km. Pozostały zasięg jest wskazywany przez komputer pokładowy, a Profesor wykazał, że jest też bezpieczny bufor i auto nie zaskakuje kierowcy nagłym zatrzymaniem. Wszystko także dzięki temu, że przebadane napięcie ogniw jest nadal stabilne.
Film jest trochę przydługi, ale Profesor obiektywnie opisał auto, jego zalety i wady jako elektryka oraz wrażenia z jazdy.
Generalnie Leaf jest w dobrym stanie. Nie wymagał żadnych poważnych napraw, ale próby przyspieszeń uszkodziły osłonę przegubu. Korozja jak to w japońskich produkcjach - widoczna.
Polecam śledzić wątek, bo na pewno będzie można dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy o serwisowaniu nastoletniego samochodu elektrycznego.